Gerald Blessing

Dr. Gerald BlessingResearch Team Digitisation and Management

ESB profile page

Building 5
Room 011
Tel. +49 7121 271- 1432
Send Mail »

Research Topics
  • Digital Marketing  (Internet of Things, Social Selling)
  • Quantitative methods of marketing
  • Customer Experience
  • Sales Management
Vita
  • 2015-2018: Goethe Universität Frankfurt, wissenschaftlicher Mitarbeiter am Marketing-Department
  • 2017-2019: Frankfurt School of Finance, Lehrbeauftragter
  • 2018: Promotion dr.rer.pol. (summa cum laude)
  • 1999-2013: Deutsche Telekom AG, leitender Angestellter im Bereich Vertrieb und Marketing
  • 1997-1999: Motorola Inc.: Director of Distribution EMEA
  • 1987-1996: Robert Bosch GmbH, zuletzt Leiter Produktbereich Funktechnik
Publications

Blessing, G.; Kühnl, C. (2020): Customer Experience in the Internet of Things, Marketin Review St. Gallen, (1), 30-37.

Blessing, G.; Natter, M. (2019): Do Mystery Shoppers Really Predict Customer Satisfaction and Sales Performance?, Journal of Retailing, 3, 47-62..